Цаасан дээр буусан үйл явдал, дүрүүд дэлгэц рүү шилжихэд шинэ дүр төрх, үйл явдлыг бий болгохоос гадна жинхэнэ зохиолыг алдагдуулах ч тохиолдол гардаг. Алдартай найруулагчид зохиолыг амилуулж байгаа ч гэсэн заримдаа утгыг нь алдагдуулах нь бий. Харин эсрэгээрээ дэлгэцийн бүтээл нь уг зохиолоосоо илүү амьд болох нь ч бий.
The Godfather (1972)
Марио Пьюзогийн зохиолыг Фрэнсис Форд Коппола авьяаслаг жүжигчдийн хамтаар дэлгэцийн сайхан бүтээл болгосон юм. Хэрвээ Коппола уг зохиолыг дэлгэцийн бүтээл болгоогүй бол магадгүй Пьюзогийн зохиолыг хэдэн жилийн дараа уншигчид мартах байсан биз. Өнөөг хүртэл “Загалмайлсан эцэг” америкийн төдийгүй дэлхийн дэлгэцийн сор бүтээлд тооцогдож байна. Мафийнханы бүлэглэл дунд хүртэл уг кинонд хэлдэг хэлц үгийг ашигладаг болжээ.
Jaws (1975)
Питер Бенчли махчин загасны тухай муугүй тууж бичсэн. Харин шүүмжлэгч нарын хувьд зохиолын баатрууд хүмүүст таагүй сэтгэгдэл төрүүлэм гэж шүүмжилж байсан юм. Залуу найруулагч Стивен Спилберг ч мөн үүнийг бодолцсон.
Тийм ч учраас дэлгэцийн бүтээл болгохдоо Стивен Спилберг үзэгчид шериф Броди болон түүний багийн төлөө үнэхээр санаа зовоосой гэж хүсэн киногоо бүтээж чаджээ. Түүний ажил талаар өнгөрсөнгүй аймшгийн триллер кино болж хүмүүсийн таашаалыг хүртсэн юм. Бенчлигийн зохиол зарим нэг уншигчдын хүрээнд л яригдсан бол Спилбергийн бүтээл Холливудыг эзэмдсэн юм.
Die Hard (1988)
Жон Мак Тирнанын “Хатуу самар” кино нь Родерик Торпын “Мөнхийн зүйл гэж үгүй” гэдэг зохиолоос сэдэвлэн хийсэн кино гэдгийг анхааралтай уншигч бол мэдэх бизээ. Тэр “мөнхийн бус зүйл” нь охиноо аварч байгаа настай цагдаа бол харин “самар” нь ажлынхаа ид өсөж яваа үе дээрээ яваа цагдаа эхнэрээ аварна.
Тийм ч учраас Брюс Уиллис жирийн хүний хийж чадахгүй зүйлийг хийж, гарахгүй хүчийг гаргаж байгаа юм. Түүний үзүүлж байгаа үзүүлбэр болгон киног дээш татжээ.
Место встречи изменить нельзя, (1979)
Ах дүү Вайнеруудын ном Зөвлөлт холбоот улсын уншигчдын дуртай ном байлаа. Цагдаа нар цаашид өсөж дэвжинэ эсвэл бүр уруудна, мөрдөгч Жеглов хэргийг хурдан дуусгахын төлөө хуурч ч мэдэх хүн. Ямар учраас энэ номыг хэвлэн нийтэлсэн бэ гэх шалтгаан бол зохиолчид нь “Воениздат” хэвлэх үйлдвэрт ажиллаж байсан улсын нууцыг “задлах” даалгавар бүхий газар гэхүү дээ.
Зөвхөн хэвлэгдээд зогсоогүй бүр дэлгэцийн бүтээл болон гарсан бөгөөд дайнаас хойших Москвагийн амьдралыг ил тодоор харуулж чадсан юм. Владимир Высоцкий зөвхөн гол дүрийг бүтээгээд зогсоогүй киноны найруулагчаар ажилласан.
The Notebook (2004)
Николас Спаркс маш тогтвортой зохиолч. Түүний нэг номыг уншсан бол бусад бүх зохиолыг уншсан гэж хэлж болно, тэрээр нэг сэдвээр л зохиолоо бичдэг нэгэн. Түүний нэг зохиолыг Ник Кассаветис дэлгэцийн бүтээл болгосон нь үзэгчдийн таашаалыг хүртсэн.
Рэйчел МакАдамс болон Райан Гослинг нар зохиолыг хайр дурлалын сэтгэл хөдөлгөм түүх болгон хувиргахад гайхамшигтай жүжиглэсэн. Холливудад ч мөн энэ кинонд дуртай, маш олон сериал дээр дурдаж ярьдгийг та мэдэх үү.
Т. Дөлгөөн